1. Kas jādara, lai Latvijā varētu saņemt medicīnisko palīdzību?
Medicīniskās palīdzību nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu gadījumos un hronisku slimību saasinājuma gadījumos var saņemt ģimenes ārsta praksē. Ārpus ģimenes ārsta darba laika iespējams:
- zvanīt uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni 66016001;
- vērsties pie dežūrārstiem;
- doties uz steidzamās medicīniskās palīdzības punktiem;
- vērsties slimnīcu uzņemšanas nodaļās.
Dzīvībai kritiskos gadījumos jāzvana Neatliekamās medicīniskās palīdzības (NMP) dienestam - 113!
Izmantojot mobilo lietotni eVeselībasPunkts (eHealthPoint), līdz ar zvanu uz ārkārtas tālruni 113, NMP dienestam var nodot arī zvanītāja atrašanās vietas datus (GPS koordinātes) un izsaucēja informāciju (vārds, uzvārds, personas kods), ja tāda ir ievadīta. Daudzos gadījumos šī informācija var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu. Tāpat lietotne parādīs tuvāko ārstniecības iestādi, kontaktinformāciju un pakalpojumus, ko tā sniedz, kā arī navigācijas karti ar maršrutu uz tuvāko ārstniecības iestādi. Mobilo lietotni bez maksas var lejupielādēt Google Play un App Store.
2. Vai visiem iebraucējiem medicīniskā palīdzība ir par maksu?
Valsts apmaksātās medicīniskās palīdzības minimumu ir tiesības saņemt ārzemniekam, kuram ir pastāvīgās uzturēšanās atļauja Latvijā, un bezvalstniekam, kuram bezvalstnieka statuss piešķirts Latvijas Republikā, bēglim vai personai, kurai piešķirts alternatīvais statuss, patvēruma meklētājam, Latvijas pilsoņa vai Latvijas nepilsoņa laulātajam, kuram ir termiņuzturēšanās atļauja, ir tiesības saņemt valsts apmaksātu dzemdību palīdzību. Tiesības saņemt veselības aprūpes pakalpojumus valsts obligātās veselības apdrošināšanas ietvaros ir personai, kura ir sociāli apdrošināta veselības apdrošināšanai saskaņā ar likumu "Par valsts sociālo apdrošināšanu".